Kas Tev būtu jāzina par logo izstrādes vēsturi?

Zīmols un logo katru dienu nosaka mūsu izvēli pa labi vienam vai otram ražotājām kaut arī biežie vien to pat neapzināmies. Katram logo ir nozīme un vērtība, kas nereti ir gadiem ilgi veidota un nostiprināta pircēju un klientu acīs, tā kalpo kā pievienotā vērtība katram uzņēmumam, kas var gan sniegt, gan atņemt.

Uzņēmumu vai produktu logo ir zīme vai simbols, kas sevī ietver vērtības, mērķus un identitāti, kuru atspoguļo uzņēmums, kam pieder attiecīgais logo. Šo visu veido reklāmas, kampaņas vai pieredze, kas katram klientam vai klientu kopumam ir bijusi saskarsmē ar šo uzņēmumu. Skatoties globālā mērogā, McDonalds vai Coca-Cola logo lielai daļai no mums atspoguļos kaut ko līdzīgu, vienalga vai tas ir negatīvs vai pozitīvs, tiklīdz šo vērtību kopumu dala lielāka cilvēku grupa, tas arī rada zīmola atpazīstamību plāšākā mērogā.

Logo pielietošanai var būt vairākas formas, izmēri un situācijas. Piemēram, restorānu vai viesnīcu logo var tikt izmantoti ēdienkaršu noformēšanai, lai personalizētu katra klienta pieredzi un atgādināt par viņa konkrētā mirkļa piederību noteiktai vietai. Tā pat logo var tikt izmantots salvešu, glāžu vai galda piederumu noformēšanā. Nereti uzņēmumi arī izmanto savus logo, lai izrotātu sev piederošās ofisa ēkas, ražošanas vai pārdošanas vietas ar dažādu apgaismojumu palīdzību. Logo galvenais uzdevums ir radīt nešaubīgu asociāciju ar uzņēmumu. Taču, kāda ir logo vēsture un kā tā izmantošana ir mainījusies līdz mūsdienām?

Pirmie logo un to nozīme


Logo dažādos formātos un varbūt savādāki kā tagad pazīstami, ir bijuši mums apkārt jau daudzus tūkstošus gadu. Senie ēģiptieši izmantoja dzīvnieku simboliku, lai apzīmētu sev piederošas lietas un īpašumus. Senie romieši un grieķi savus traukus un citus keramikas izstrādājumus apzīmēja ar simboliem, lai zinātu kāds ir to ražotājs. Katra reliģija ir izvēlējusies sev simbolu, lai atvieglotu tās atpazīstamību.

Logo dizains – apzīmējums


Jau 12. gadsmita laikā cauri viduslaikiem bruņinieku bruņas tika apzīmētas ar simboliku, lai varētu atpazīt cilvēka statusu, īpašumu un piederību.

Logo dizains – kvalitātes marka


Kopumā, paši pirmie, logo, kas ir līdzīgāki mums mūsdienās pazīstamajiem bija simbolika, kas reprezentēja kvalitāti amatnieka radītajiem darbiem. Proves apzīmē kvalitāti dārgmetāliem, ko ir veidojuši amatnieki un tas ir labs piemērs, kas ir sastopams vēljoprojām, arī mūsdienās.


Logo dizains – reklāma ik vienam produktam


20. gadsmita sākumā, kad tika izgudrota un ražošanā sāka pielietot krāsu druku, parādījās arī pirmie krāsainie logo, kuri tālāk jau veidoja mārketinga un reklāmas tālāko attīstību. Tendence bija izmantot nacionālos vārdus, heraldiku un lauksaimniecības simbolus, tādējādi sabiedrība viegli saprata simbolu nozīmi.

Pretēji mūsdienām, tajā laikā nebija mērķauditorija un dizaineri brīvi izmantoja visus pieejamos simbolus, lai reklamētu ikvienu produktu.

Logo dizainā, mazāk nozīmē vairāk

Pagājušā gadsmita laikā, mūsu dzīves stils ir kļuvis daudz sarežģītāks. Un arī attiecīigi tam logo dizaini ir vairāk ar minimālisma iezīmēm, lai tos vieglāk un ātrāk varētu atpazīt visā pasaulē.

Logo, tādi, kādus mēs to pazīstam šodien ir inteliģenti veidoti grafiski simboli/bildes vai zīmes, kuras tiek prātīgi veidotas un plānotas, lai psiholoģiski uz cilvēku tās iedarbotos gan apzināti, gan neapzināti.

About the Author ritvars

Leave a Comment: